Υπάρχουν λεφτά στο δήμο Παιονίας | προμηθειών
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Πρώτη Σελίδα Τοπικά
- Δημιουργηθηκε στις 30 Μαΐου 2013
- Επισκέψεις: 905
Η ερώτηση-τοποθέτηση τέθηκε από τον επικεφαλής της παράταξης «Παιόνων Πολιτεία» κ. Χρ. Δραγανίδη.
Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης έθεσε το ζήτημα της δυσλειτουργίας του δήμου στο θέμα της αποπληρωμής των υποχρεώσεων του προς τρίτους (εργολήπτες,προμήθειες κλπ). Ο κ. Δραγανίδης ανέφερε το κονδύλιο των 2,05 εκατ. ευρώ που «λιμνάζει» στα ταμεία προκαλώντας πρόβλημα στους συναλλασσόμενους με το δήμο.
Την απάντηση ανέλαβε να δώσει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Οικονομικών Κ.Σιωνίδης. Τα χρήματα που υπάρχουν είναι όντως πολλά. Προέρχονται κατά βάση από την κρατική ΣΑΤΑ η οποία κατά μεγάλο μέρος ήλθε στα ταμεία στο τέλος του 2012. Ηδη υπήρχαν έργα σε εξέλιξη πολλά των οποίων συνεχίζονται. Η ΣΑΤΑ του 2012 είναι μεγάλο ποσό, που προκαλεί απορία για την ύπαρξη του στο δημοτικό ταμείο.
Όπως είπε ο κ.Σιωνίδης ήδη όσοι εργολήπτες και προμηθευτές έχουν τις προϋποθέσεις αποληρώνονται κανονικά. Τα σοβαρότερα προβλήματα προκαλούνται από την αδυναμία κάποιων συναλλασσομένων με το δήμο να προσκομίσουν π.σ. ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα, και την μη διευθέτηση κάποιων υποχρεωτικών κρατήσεων.
Στο θέμα παρενέβη και ο αντιπροέδρος Εργων κ.Τ.Κουλίνας ο οποίος επισήμανε δυο στοιχεία: κάποια έργα έμειναν πίσω λόγω της αδυναμίας των εργοληπτών να αντέξουν τη μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής. Κάποια άλλα επίσης καθυστέρησαν λόγω των παρατεταμένων βροχοπτώσεων της Ανοιξης.
Εν τω μεταξύ ο κ. Χρ. Δραγανίδης, μετά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου εξέδωσε γραπτή ανακοίνωση με την οποία επιρρίπτει ευθύνες στη Δημοτική Αρχή για την καθυστέρηση αποπληρωμής έργων και προμηθειών.
Ο κ. Δραγανίδης καλεί τη Δημοτική Αρχή να εφαρμόζει την κανονική διαδικασία στην διαδικασία εκτέλεσης έργων και προμηθειών.
Η ανακοίνωση
Λιμνάζουν 2 εκ. στα ταμεία του Δήμου
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παιονίας θέσαμε το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην οικονομική διαχείριση με αποτέλεσμα να υπάρχουν χρηματικά διαθέσιμα άνω των 2 εκατ.ευρώ. στα ταμεία του Δήμου, όπως άλλωστε παραδέχθηκε και ο αρμόδιος αντιδήμαρχος.
Συγκεκριμένα, έργα αξίας σχεδόν 1 εκατ. του 2012, παραμένουν ακόμα απλήρωτα, λόγω της μη κανονικής και ατελούς διαχείρισης τους, με αποτέλεσμα τα ενταλμάτων πληρωμής να πηγαινοέρχονται στον αρμόδιο νομικό έλεγχο-όπως παραδέχθηκε και ο δήμαρχος, να ταλαιπωρούνται οι επαγγελματίες και να μην ενισχύεται η ρευστότητα στην τοπική μας αγορά.
Τεράστιο πρόβλημα υπάρχει και στην οργάνωση των προμηθειών του Δήμου, αφού είμαστε στο τέλος Μαϊου και παραμένουν ανολοκλήρωτες σχεδόν όλες οι δημοπρασίες, όπως καυσίμων, συντήρησης οχημάτων, οικοδομικών υλικών, υλικών συντήρησης κτιρίων, κλπ με αποτέλεσμα πολλά οχήματα να είναι εκτός λειτουργίας όπως και τα περισσότερα μηχανήματα συντήρησης πρασίνου, και οι δημοτικές υπηρεσίες να μην μπορούν να ανταποκριθούν στο έργο τους.
Καλούμε την δημοτική αρχή να αντιληφθεί ότι η τήρηση της κανονικής διαδικασίας στην εκτέλεση των έργων και των προμηθειών είναι βασικός παράγοντας αξιοπιστίας του Δήμου και ομαλής συνεργασίας με όλους τους συντελεστές των έργων.
Ας σταματήσει λοιπόν να ενοχοποιεί για τα λάθη και τις παραλείψεις της την αντιπολίτευση, ούτε τους Δημοτικούς υπαλλήλους, ούτε τον ελεγκτή νομιμότητας των πράξεων της.
Μοναδικός υπεύθυνος για την κατάσταση αυτή είναι η δημοτική αρχή.