Πίσω στο 2009 γύρισαν οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ - Paionia News
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Νέα Παιονίας
- Δημιουργηθηκε στις 29 Ιουλίου 2013
- Επισκέψεις: 704
Οι τιμές των τροφίμων και των ειδών παντοπωλείου, στα ράφια των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, μειώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2013 κατά 1,47% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει η μηνιαία έκθεση που διενήργησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), και η οποία βασίζεται στα πρωτογενή δεδομένα που παρέχει το επίσημο παρατηρητήριο τιμών της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας).
Η δειγματοληψία των τιμών έγινε σε 884 κωδικούς προϊόντων, σε περισσότερα από 1.000 σημεία πώλησης των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι τιμές μειώθηκαν κατά μέσο όρο, κατά 1,47% το 2013 σε σχέση με το 2012. Παρόμοια μείωση παρατηρήθηκε και το πρώτο δίμηνο του 2013 (2,06%) και το δεύτερο δίμηνο του 2013 (2,01%) δείχνοντας, ότι πλέον οι τιμές σταθεροποιούνται το 2013 περίπου 2% χαμηλότερα από το 2012.
Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, τα πρώτα σημάδια αποκλιμάκωσης έγιναν εμφανή την άνοιξη του 2012 και συνεχίστηκαν καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι οι τιμές σταθεροποιούνται σε επίπεδα του 2009, παρά τις σημαντικές αυξήσεις του ΦΠΑ, με ελαφρώς πτωτική τάση.
Τον Ιούνιο του 2013, συνολικά οι τιμές εμφάνισαν μείωση κατά 0,27% τον Ιούνιο 2013 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα το 2012 και κατά 2,41% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2011.
Οι επιμέρους υποδείκτες τιμών επίσης εμφανίζουν σημαντική αποκλιμάκωση. Σημειώνεται ότι στα στοιχεία αυτά δεν περιλαμβάνεται η επίδραση των προσφορών και εκπτώσεων (είτε εκπτωτικές προσφορές είτε με τη μορφή δωροεπιταγών) οι οποίες έχουν ενταθεί το τελευταίο διάστημα και εκτιμάται ότι έχουν επιφέρει επιπλέον όφελος στον καταναλωτή.
Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η εξέλιξη του δείκτη τιμών όταν αφαιρεθούν οι επιδράσεις των συνεχών αυξήσεων του ΦΠΑ (από τον Μάρτιο του 2010 έως τον Σεπτέμβριο του 2011).
Σε αυτήν την περίπτωση ο δείκτης τιμών στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ παρουσιάζει μείωση τα τελευταία 3,5 έτη 1/2010-6/2013 κατά 4,5% και κινείται στα επίπεδα της προηγούμενης δεκαετίας. Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αν ληφθεί υπόψη η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών και στις τιμές της ενέργειας (καύσιμα και ηλεκτρική ενέργεια).
Σχεδόν όλες οι κατηγορίες που εξετάζονται παρουσιάζουν μείωση τον Ιούνιο του 2013 σε σχέση με τον Ιούνιο του 2012, με μεγαλύτερη αυτή στα φρούτα και λαχανικά και στα είδη καθαρισμού.
thestival.gr